Sunday, December 12, 2010

Kelas berenang

Assalamualaikum....
Selama sebulan sebok berulang ke Pusat Akuatik Darul Ehsan, menemankan A'eishah ngan A'yash dengan kelas renangnya... alhamdulillah slepas 8 kelas bersamaan dengan 8 jam latihan, memang ada perkembangan yang memuaskan.. mungkin kebetulannya kelas bersama anakair hanya mereka berdua sedangkan kelas supershark dan ombak pelajarnya ramai sekitar 7 ke 8 org. Jadi, coach nana memang fokus pada mereka berdua jer...Untuk kelas gaya bebas mereka perlu banyak latihan dan Insyaallah satu lagi kelas intensif untuk mereka untuk gaya kuak lentang dan kupu-kupu....

Cuma ada sedikit keterkilanan apabila beberapa siri latihan dibatalkan disaat akhir, di sebabkan hujan,  'uzur' dan kes emergency... Terima kasih Nana...

Untuk akan datang, bagi memantapkan lagi kekuatan renangan, saya perlu merangka jadual latihan di PADE setiap sabtu sebab takut mereka lupa nak praktikan latihan yg telah diberi...Alhamdulillah setiap dua jam bayaran masuk ke PADE hanya RM 1.50 bg kanak-kanak dan RM 2 bagi dewasa...

Objektif utama saya paksa tapi rela dan suka A'eishah ngan A'yash masuk kelas renang adalah kerana ia ada dinyatakan di dalam hadis, sukan renang, memanah dan berkuda... keduanya saya nak kuruskan kakak yang semakin montel, debab dan kuat makan.. setiap kali habis kelas ajer, kakak akan kepenatan dan tak larat dah nak makan.... tapi hasilnya buat masa ni kakak maintain 45 kg....sabarlah yer...rentetan dari itu sebenarnya saya nak kakak buat exercise sambil umminya duduk ajer nengok kakak berenang..kalau joging, nanti saya penat nak kena joging sekali ngan kakak... seterusnya lepas ni saya akan cuba masukan mereka ke kelas menyelam.. Insyaallah klu berkemampuan...Harapan saya yang lebih tinggi adalah untuk menyertakan kakak dan ayash ke kelas menyelamatkan orang yang lemas.. Ia pasti bukan kelas tapi mungkin persatuan seperti PBSM ker atau JPA ker... kerana bagi saya itu adalah suatu kemahiran dan pengetahuan yang penting.

Saya amat berharap agar A'eishah dan A'yash dapat memanfaatkan peluang dan ruang ini sebaiknya.. Saya akan sentiasa memberi galakan dan dorongan.. Semua ibubapa begitu juga kan...

 Batrisyah temankan abang kakaknya belajar...


No comments:

Post a Comment